In de (moes)tuin! Alvast een piepje in, en uit, de klas!
Waarneming in de tuin!
Observing the garden next door!
Welke kriebelbeestjes zijn er? Wat/wie kan je horen? Wat zie je allemaal rond je? Kijk eens aan de takken... We zien blaadjes en knopen, bloemen die bloeien, enz. Zalig om met de kindjes op ontdekking te gaan!
What kind of little crawling animals can we find? What/who can you hear? What do you see around you? Look at the branches... We can see leaves and knots, flowers blooming, ect.
How wonderfulp to see the children exploring!
Na de ontdekkingstocht gaan we natuurlijk ook onze eigen (moes)tuin maken!
We planten de eerste zaadjes (spinazie)!
After exploring the garden, we make our own (kitchen) garden!
We plant the first seeds (spinach)!
In de klas kunnen de kinderen ook 'planten'.
De bloemen worden op patroon (1e kleuters) of op kleur (peuters) geplant.
Fijne motoriek, patronen volgen, richting volgen en kleur kennis komt hier aan bod.
In the classroom the children can also 'plant' flowers.
De flowers are planted trough a pattern (oldest children) or bij color (youngest children).
Fine motor skills, following a pattern and direction, and knowledge of the colors are learnt with this activity.
Waar halen we de zaadjes om te planten en alle benodigdheden eigenlijk?
In het tuincentrum!
We betalen 1, 2 of 3 € (1, 2 of 3 keer klappen op de hand van de winkelier)
We communiceren, we leren over aantallen en hebben gewoon veel plezier!
Where do we get the seeds and all the other things we need to plant ?
In the garden center!
We pay 1, 2, 3€ (1, 2, 3 times clapping in the hand of the merchant).
We communicate, learn about the numbers and have lots of fun doing it!
Reacties
Een reactie posten