Lenteweelde... al even een klein piepje in de boerderij!
De schuur, nog bij juf thuis, maar klaar om in de klas te staan.
The barn, on this picture still in the teacher's house, but ready to be moved to the classroom.
Voor en na... een schaap! Een oefening op de fijne motoriek > watten in kleine bolletjes rollen en dan kleven. Niet zo makkelijk als het lijkt.
Before and after... a sheep! An activity tat practices the fine motor skills > pieces of cotton wool rolled in little balls. Not so easy as it seems.
Op een boerderij wonen ook koeien. De kinderen leren hoe we melk krijgen, wat een koe zelf drinkt en hoe je een koe melkt.
On a farm you mostly find cows too. The children learned about how we obtain milk, wat a cow drinks and how to milk a cow.
Van verse, vette, melk of room kan je boter maken. Wist je dit? De kinderen kunnen het je zeker eens tonen. Schudden maaaaaaaaaar!
Out of fresh, fat, milk or cream you can make butter. Did you know this? The children do, and they can show you. Shake it uuuuuuuuuuuup!
We knutselden niet enkel een schaap, maar ook een koe! Allemaal net iets anders, allemaal prachtig en uniek!
We didn't only tinker a sheep, but we also made a cow! All just a little bit different, but every piece just as beautiful and unique!
Yoga!
Niet alleen de veeteelt, maar ook de akkerbouw werd aangekaart. Wat eten dieren graag? Welke groenten lusten wij graag? Waar maken wij popcorn van.... ? We stempelden met onze vingers een maïskolf. Zijn ze niet super?!
We didn't only learn about cattle breeding, but agriculture aswel. What do the animals eat? Which vegetables do we like? How do we make popcorn.....? We stamped a corn cob with our fingers. Don't they look great?!
Reacties
Een reactie posten